October 25, 2016

Sāpe par "Latgali"

Izskatās, ka arī man laiks ir pienācis publiski pasūdzēties par vienu skolas nejēdzību. Šoreiz sirds ir pilna, nevaru paklusēt.

Bērnam 4. klasē projektu nedēļā tēma "Novadi", uzdod izveidot projektu par Latgali. Mēs ar sievu priecājamies - atvērta tēma, varēs taisīt kopā ar bērnu, integrēt Latgales tēmu ģimenes aktivitātēs un visādi palīdzēt apgūt to, ko nozīmē projekts un cik aizraujoši ir kaut ko patstāvīgi izpētīt.

Noskaidrojam latgaliešu virtuves receptes, sacepjam "buļbu blīnas". Brīvdienā aizbraucam uz etnogrāfisko muzeju un visi kopā apbrīnojam dūmistabu, dzirnavas un klētis. Atrodam aku, kas tik līdzīga akai no vecvecmammas lauku sētas. Kopā izvelkam galveno Latgales vēsturē. Noskaidrojam Latgales ievērojamos cilvēkus, noskatāmies Jāņa Streiča "Cilvēka bērnu" un sarunājam randiņu ar zinātnieku Andri Ambaini. Bērns iemācās patstāvīgi sameklēt un Word dokumentā ievietot attēlus. Diskutējam par to, kāpēc ir vajadzīgs pašam saprast, ja tik daudz kas jau Vikipēdijā sarakstīts. Kad viss konverģējis, tētis izdrukā, mamma iesien, un bērns starodams pēdējā dienā pirms brīvlaika aiznes uz skolu.

E-klasē pienāk atzīme. Viduvēji. Klasē dala 2. un 3. vietu no apakšas. Kāpēc? Darbā nav atrodamas atbildes uz šiem diviem jautājumiem:

1. Ar ko nodarbojas izvēlētā novada iedzīvotāji?
2. Kādas izglītības iespējas ir novadā?

Rezultātā -- mīnus 4 punkti un gala vērtējums pieci.

Visu jau var izskaidrot. Gan jau skolotāja bija teikusi, kam ir obligāti jābūt projektā. Vecāki pārcentušies un nez ko sadomājušies. Būtu bērns saguglējis atbildes uz pareizajiem jautājumiem, iekopējis, jau būtu 8, ja vēl noformē un prezentē - 10.  Un nav ko cepties par piecinieku - dzīvē ne ar tādu vien pārpratumu būs jāspēj sadzīvot. I know.

Un tomēr es ar šausmām domāju, kas vēl ir priekšā. Cik nebūs "projektu" un "ZPD", kuros vērtē vien pareizo ķeksīšu ievilkšanu un bezjēdzīgu atražošanu.

Šeit ir pats darbiņš: pdf (bez vāka, jo tas tika zīmēts ar roku; samazināta attēlu kvalitāte).
Ja ir kāds iedrošinājuma vārds autoram (Salvim), drīkst atstāt komentāros.

Un šeit ir pilnie vērtēšanas kritēriji no e-klases: png.

PS. Šis bloga ieraksts nav pārmetums konkrētajai skolotājai vai bezpersoniskai "sistēmai". Vienkārši ļoti iesāpējies.

EDIT: 25.10.2016 13:10. Šeit var sekot publiskajai diskusijai Facebook un Tvīterī. Lai nevairojas pārpratumi, citēšu pats sevi: <<"+ radošo darbu vērtēšana ir izaicinājums." Man ir vienkārši radikāli atšķirīgs priekšstats par projekta darba būtību, bet tas protams, nedod man tiesības sūdzēties par atzīmi, ja kritēriji ir bijuši skaidri komunicēti un bērns nepievērsa pienācīgu uzmanību.>>

EDIT: 25.10.2016 16:20. Sarunā ar skolotāju noskaidroju, ka darbs tiešām bija domāts kā ļoti strukturēts, nevis atvērts, kritērijus skolotāja no paša sākuma sarakstīja uz tāfeles un lika pārrakstīt uz lapas, kā arī regulāri atgādināja un aicināja uzdot jautājumus, par to, kas nav skaidrs. Galvenais uzdevuma mērķis, kā es sapratu, bija sekot dotajai struktūrai. Tā kā vērtējot attiecībā pret uzdoto, atzīme ir adekvāta. Būsim visi guvuši vērtīgu mācību!

51 comments:

Anonymous said...

Apbrīnoju gan vecākus, gan bērnus, kas tik aizrautīgi pēta šādus un citus jautājumus. Malači!

Unknown said...

Cepuri nost vecākiem un pašam autoram!! TIEŠĀM ĻOTI ŽĒL, KA SKOLAS "SISTĒMA" NESPĒJ/NEVĒLAS SASKATĪT LABO ARĪ SAVĀDĀKAJĀ!!
!! AUTORS MALACIS!!!!

Anonymous said...

Lielisks darbs! Autors ir īsts malacis! Ļoti žēl, ka skola, nespējot saskatīt darba nozīmīgumu, "nosit" bērnos interesi un uzdrīkstēšanos domāt ārpus rāmja. Vissirsnīgākie vēlējumi darba autoram!

Sanita said...

Ļoti labs darbs. Arī man savu pieredzi un zināšanām bija interesanti izlasīt. Var redzēt, ka pats rakstījs nevis copy/paste. Par Ambaini - vēl papildu 100 plusiņi.

Vienalga kādi ir formālie kritēriji, nedrīkst par tādu darbu likt tik zemu atzīmi.

Inga said...

Izlasīju ar interesi! Malacis puika! Atliek cerēt, ka mani bērni 4.klasē mācēs tik labi pētīt un rakstīt projektus. Atzīme ir nieks, Tu tagad esi Latgales eksperts :)
Inga

MK said...

Vērtējums eklasē taču nemazina šī darba vērtību (tas patiesi ir ļoti vērtīgs!). Tas atspoguļo tā atbilstību izvēlētajiem kritērijiem, bet mēs katrs, veidojot savu darbu, kritērijus radām paši savos priekšstatos (un vienmēr ir iespējami kritēriji, kuros vērtēts mūsu darbs ir vislabākais). Man šķiet, ka šādas situācijas ir sarūgtinošas, bet arī ietver labas iespējas kaut ko saprast un iemācīties. Papildinot šo vērtējumu ar pašnovērtējumu, kurā Salvim būtu iespēja pašam pamatot sava darba vērtību, tiktu ņemti vērā arī viņa paša kritēriji labam veikumam.

Anka said...

Gan jau mazā pētnieka un viņa vecāku paveikto Dieviņš ieskaitīs, bet bērnam paliks rūgtums -- par vērtētāju aprobežotību. Varbūt viņš tos kritērijus izpētīs citā darbā. Skolotājam to vajadzēja saprast, bet - nē:(

Dace said...

Skumji... Analizējot veicamos uzdevumus, gribas skolotājai pajautāt, kāds bija darba mērķis. Ja tas saistīts ar karjeras izglītību (1., 2.uzd.), tad kādā sakarā 3.uzd.? Lai projektā atbildētu uz jautājmu par kopīgo un atšķirīgo, katram skolēnam būtu bijis jāuzzina par visiem novadiem. Šaubos, vai tas ir "teicamnieku" projektos atrodams. Tā ka pašai skolotājai par nekvalitatīviem uzdevumiem diez vai var ielikt viduvēji.

krāsulauva said...

Mieru, tikai mieru, to ko esam iemācījušies neviens mums nevar atņemt! Apskaužu tik interesantu projekta darbu, var redzēt ka strādāts ar aizrautību. Projektā ļoti labi salikti kopā paša radītie vizuālie materiāli un jau gatavie, internetā atrastie. Vai varētu pievienot buļbu blīņu recepti?

Savukārt nākotnei būtiska atziņa : vērtēšanas kritērijos ir pateikts priekšā, kādam jābūt darbam. Ja vērtēšanas kritēriju nav, tie jāpieprasa. Sevišķi pie šī skolotāja.

Anonymous said...

Daudzi iemācās "pareizi" izteikt, uzrakstīt, izdarīt. Tādu mums pilna politiskā elite. Redz, kādu skolotāju audzināti. Un saprotams, kāpēc negrib pedagogiem algas maksāt.
Bet stiprie ies savu ceļu - zinās, izzinās, izpētīs. Ar gudriem vecākiem mazliet vieglāk. Lai mums vairāk to stipro!

Lauma said...

Pašai esot skolotājai sākumskolā, man šķiet īpatnēji, ka darbs ar tik konkrētiem jautājumiem tiek saukts par projektu. Projekta formas galvenā priekšrocība ir tieši tas, ka bērni var mācīties izlemt, kura informācija viņiem šķiet būtiska, un padalīties ar atrastā daudzveidību. Var dot ievirzes, īpaši pirmajos projektos, bet atstājot iespēju izvēlēties dažas no daudzām apakštēmām. Es visus tos kritērijus apvienotu, nosauktu par 'Darba satura daudzveidība', un šādas problēmas nerastos - izvirzot kritērijus, kādi tie ir tur, jau tiešām neko citu salikt nevar, bet tā īsti nav vērtēšana pēc būtības.

Puikam gribētos teikt - par tavu projektu klasesbiedriem noteikti bija interesantāk dzirdēt, jo tur bija parādīts arī kas cits, nekā pārējiem. Un vēl daudzas reizes būs ko citiem cilvēkiem pastāstīt, jo, pateicoties vecāku atbalstam, šī pētīšana bija piedzīvojums.

Anonymous said...

Lielisks darbiņš. :) Bez šaubām pelnījis vairāk nekā 5 balles. Skolotāja diemžēl standarta "paceliet man algu, lai gan neesmu pelnījusi" variants.

Zane Skujiņa said...

Tādi jau mēs paliekam - notrulinamies ķeksīšu sistēmas priekšā. :)
Skaists darbs, daudz ieguldītu pūļu. Malači gan vecāki, gan puika! :)

Anda Panda said...

Šo projekta darbu vēl tagad atceros, jo mūsu skolotāja uzdeva tādu kā ir burtnīcā iedrukāts, par visiem novadiem atbildēt uz visiem jautājumiem.
Vienīgais mājasdarbs, kur palūkojoties uz atrodamās un apstrādājamās informācijas apjomu, lai atbildes būtu patiesas, meita tika nosēdināta blakus un skatījās kā vecāki 3 stundas meklē datus un tos liek iekšā tabulā.
Tā kā līdzvērtīgi uz šo projektu bija reaģējuši pārējie vecāki (tas bija 7. uzdotais projekts 1 mēneša laikā), tad skolotāja atsūtīja e-klasē vēstuli ar lūgumu vecākiem nepildīt mājasdarbus un brīdinājumu par to ka izliek vecāku pildītam darbam atzīmi pēdējo reiz! Lai gan nesaprotu kāpēc lika atzīmi, ja saprata kas tos darbus pildījis, bet vsimaz projektu apjoms turpmāk bija bērna pašam izpildāms.

Lilita said...

Tik loģisks un interesants projekta darbs! Malacis un gudrinieks!
Tik sakarīgiem vecākiem izaugs brīnišķīgs vīrietis.

Anonymous said...

Traki. Es uzskatu, ka projekts uz visiem 10 pat bez vāka.
Saturs ar paša iesaisti. Nožēlojami, ka tā vērtē. Jācīnās.

Anonymous said...

Lielisks darbs! Es lieku 10!
Périens skolotàjàm :)

Unknown said...

Diemžēl tik pazīstama situācija :( Kad bērnam liku pašam tiasīt grāmatiņu zīmēt un līmēt, tad atzīme bija 6 balles, kad nospļāvos un sataisīja visu datorā, tad atzīme bija 8 balles. Bet par šitādu noteikti ietu skaidroties!

M.M said...

Diemžēl,skolotāju attieksme pret bērnu individualitāti ir ļoti smags jautājums.To atceros gan no saviem, gan savu bērnu skolas laikiem.
Mana vecāka gadugājuma radiniece, kas visu mūžu bija Skolotāja un kuru mazpilsētas iedzīvotāji 3 paaudzēs tā arī godāja, savu izglītību bija ieguvusi "miera laikos". Reiz, apspriežot problēmas skolā, viņa par saviem jaunākajiem kolēģiem ar sāpi teica, ka nesaprot viņu izturēšanos pret bērniem un piebilda: "bet mums taču mācīja arī pedagoga ētiku un psiholoģiju".
Nezinu, kas šodien ietilpst pedagogu mācību programmā, bet skaidrs, ka darbā par pedagogiem nonāk arī augstskolu beidzēji no citām programmām. Diemžēl bez šādām, iepriekš minētām zināšanām/prasmēm, skolas ātri vien pārvēršas par dresūras iestādēm.

Oskars Keiss said...

Diemžēl nekādu iespēju izpaust individualitāti - vērtēšanas kritēriji ir muļķīgi, ja nav iespējas novērtēt radošu darbu, kādam šim pēc būtības vajadzētu būt.
Acīmredzot, skolās aizvien mazāk ir tādu izcilu paidagogu kā mana bijusī latviešu valodas literātūras skolotāja Aija Eiklone, kas gan jau aizsaulē un fiziķis Andrejs Salzirnis, kā arī biologs Viesturs Kalnājs.
Novērtēt radošu darbu pēc "kritērijiem" ir bezjēdzīgi - ja nav dots talants vērtēt radošu darbu, tad tas viss pārvēršas par "dresūru".
Un pirmais radošais skolotāju trūkums ir - pakļauties šādai sistemai, nevis uzspļaut tai un rīkoties pēc savas sirdsapziņas.
Ar cieņu pret skolotājiem - personībām
bet I. Kants saka, ka "personība ir brīvība, kas pakļaujas tikai tiem noteikumiem, ko pati sev izvirzījusi".
Oskars Keišs, oskars.keiss@lu.lv

Anonymous said...

Manuprāt, uzdevumam bija jābūt skaidri definētam e-klasē. Nepietiek ar "gan jau bija pateikts".
Darbiņš ir vienkārši fantastisks! Visu cieņu Salvim un vecākiem!
Mūsu bērnam arī nupat bija tāds pats projekts. Rezultāts nebija ne tuvu līdzīgs.

Anonymous said...

Ja reiz tika izvirzītas KONKRĒTAS prasības, tad tās arī ir jāapraksta. Ja NEMĀKAM izlasīt un saprast uzdevumu, tad nav ko raudāt.
Protams, ka darbs ir labs. Nezinu gan cik daudz no tā darīja 4. klases bērns INDIVIDUĀLI un cik nē, bet tas lai nu paliek.

P.S. Cik priecīgi būs šī paša bērna vecāki, kas iedos naudu, lai aiziet uz veikalu pēc piena un maizes, bet bērns priecīgs atnāks mājās ar uzlīmju albumu, jo viņš taču ir INDIVIDUALITĀTE!

Ernests said...

Teicams darbs! Jūtams, ka jau iedzimts pētnieka talants.
Tomēr sistēmu nevar uzpirkt ar radošiem darbiem. Tāpēc tikai nav jānolaiž deguns.

...un varu ieteikt papētīt latgaliešu apdzīvoto teritoriju, kāda tā bija pirms mūsu valsts robežas noteikšanas.

Anonymous said...

Ja minētie jautājumi bērnam nebija zināmi, sašutumam ir pamats. Ja tomēr bija - nu kas traucēja atbildēt arī uz tiem (kaut pāris teikumos)? Skolā uzdotie darbi ir tomēr jāpilda atbilstoši tam, kas tieši tur ir prasīts, nevis kaut ko apmēram par to.

Un attiecībā uz noformējumu - skolotājai, visticamāk, radās iespaids, ka to veikuši vecāki, nevis pats bērns. Ir nācies formēt Word dokumentus ar šādiem attēliem, nu nav tas tik vienkārši paveicams, it sevišķi bērnam (tā nav grafiskā vai maketēšanas programma).

Anonymous said...

Nu tā ir ka skolotāji vēlas redzēt atbildes uz uzdotajiem jautājumiem. Bet par radošu pieeju un ieguldīto darbu tā atzīme varēja būt maķenīt augstāka. Bet nu....

Anonymous said...

1.Dzer
2.Nav

Īsi un kodolīgi. 9.

Anonymous said...

Lielisks darbs. Esmu pārliecināta, ka guvāt baudu no procesa.
Lai neapdziest radošums!

gdk said...

Labprāt papildinātu ar saviem "matj-iņ-tjaj stāstiem" (to ir daudz, ļoti daudz!), taču ļaušu Tev pašam to "izbaudīt" līdz galam (domāju tā nav pirmā reize, kad saskaries ar gaismneses, lasi, skolotājas mega-kolosālo vērtējumu un safabricēto kritēriju skalu, uz kuru pat pieaugušajam ir lielas problēmas atbildēt!!!) , jo citādi nespēsi noticēt - cik stulba, bezjēdzīga un bezcerīga ir LV izglītības sistēma.

Anonymous said...

Vecāku vēlme piedalīties bērna izglītošanā,ekskursijas organizēšana un izpratnes veidošana protams ir tikai apsveicama, taču gala darbu gan skolēnam vajadzētu gatavot patstāvīgi. Ar teikumu, ka bērns pats mācījās ievietot attēlus Word dokumentā jau viss ir pateikts-mācījās, bet rezultātu tāpat beigās pielaboja vecāki. Tāpat arī ar uzdevuma kritēriju ievērošanu - bērns paļāvās, ka vecāki taču zina, kā ir pareizi, un skolotājas instrukcijas neievēroja. Ja būtu galadarbu gatavojis patstāvīgi, bez vecāku palīdzības, nāktos par pamatu izmantot vienīgos, skolotājas dotos kritērijus, un būtu gan radošs, gan prasībām atbilstošs darbs. Arī pārlieku liela palīdzība nenāk par labu, un šoreiz pie bērna vilšanās vainojami vecāki, ne skolotāja.

Anda Panda said...

Ja nevēlas lai vecāki iesaistās projekta veidošanā, tad skolā ir jābūt pietiekamam izskaidrojošam darbam, kas no bērna tiek sagaidīts un kā veikt uzevumu un labākajā gadījumā, projektu plāno, vāc informāciju un veido skolotājas vadībā un apmācībā.
Tiklīdz bērns, kurš nezin kā nu tikt galā, nāk pie vecākiem, tā arī lamatas ir klāt, jo vecāki nav skolotāja, viņi ķeras palīdzēt pēc savas saprašanas.

Anonymous said...

Nu re- visi zin, kā jāliek atzīmes. Tomēr tās nekad nav pareizas. Tās ir jāatceļ. Kur nu vēl par vecāku pildītu darbu!Esmu saņēmusi izcilu prezentāciju no bērna mammas sekretāres e-pasta pārsūtītu. Kuru man vērtēt? Sekretāri vai mammu? Lai vecāki paši iestājas kādās augstskolās un pelna atzīmes, ja viņiem vajag.

Anonymous said...

Izglītības sistēma un IZM "20 ministrētāji no Piebalga līdz Šadurskim" laikam taču ir panākuši to, ka skolās ir palicis ļoti maz ļoti labu pedagogu. Gluži tāpat (vai pat sliktāk) nekā dziļos padomjlaikos, kad pēc 3 "obligātajiem gadiem" jaunie skolotāji no skolas bēgtin bēga prom, jo skolas birokrātija un gaisotne dauzdviet bija ļoti nepatīkama. Bija gan arī patīkami izņēmumi- skolas, kur arī tolaik strādāja radoši un īsti SKOLOTĀJI. Arī tagad droši vien tādi vēl kaut kur ir. Taču attieksme pret skolotāju un birokrātija, sajaukta vēl ar demagoģiju un prasību būt aklam un kurlam ministrētāju pakalpiņam, šķiet, mainījusies vien uz slikto, ne labo pusi!

Anonymous said...

Iespējams, šī konkrētā uzdevuma mērķis bija iemācīt sekot strukturētam plānam. Tomēr skolotājs var celt un var arī gremdēt. Manā mammas "karjerā" bija gadījums, kad dēls iesniedza tēlotājā mākslā nedaudz līku burkānu ar "acīm" un nosauca to par čūsku. Es kā mamma biju šausmās, pārliecināta, ka slinkums uzvarējis un vērtējums būs zems. Man par pārsteigumu bērns saņēma 10 par radošu pieeju. Toties citā laikā un vietā citam bērnam atzīme tika samazināta, jo darbiņš bija izkrāsots ar "nepareizu" sarkano krāsu.

Marks said...

Nebēdā, dažreiz šādu vērtētāju dēļ labi speciālisti pat netiek Googlē strādāt: http://www.gwan.com/blog/20160405.html
Tavam puikam vismaz kaut kāda atzīme... ;)

Anonymous said...

Man žēl, ka ar šiem "stingri strukturētajiem projektiem" mēs nokaujam mūsu bērnos radošumu un viņus izaudzinām par maziem robotiņiem...
Diemžēl skola un vēlāk augstskola nokāva manī radošumu, fantāzijas lidojumu, uzdrīkstēšanos... Kļuvu par tipisko ofisa žurku - sekoju norādījumiem perfekti, bet savas idejas radīt grūti, un, pats galvenais, bail, ka tās nokritizēs un zemu novērtēs, ja tās niebūs "normālā" ietvaros...
Negribu, ka tas notiek ar maniem bērniem...

Anonymous said...

Galvenais, ka bija forši pavadīts laiks strādājot pie projekta. Visiem gadās "neuzmanības" kļūdas un pārpratumi un nav vērts uztraukties šīs vienas atzīmes dēļ. Vēl daudz forši projekti un labas atzīmes priekšā

DaceK said...

Kā var atbildēt uz 4.jautājumu, ja darbs par 1 novadu? Un kā var sakt atbildēt uz pirmajiem 3, ja netiek savākta pamatinformācija par novadu? Apsveicu ģimeni ar lielisku izziņas procesu! Un atzīme... aizmirstiet :)

Anonymous said...

Puika kārtīgi pastrādājis! Super! Diemžēl, tādas aprobežotas učenes ir gadījušās katram. Viņu dēļ bērnos tiek nokauta radošuma dzirksts un azarts mācīties. Un tādas vecenes ir tik pat traumējošas kā citi burta kalpi valsts pārvaldē.

Anonymous said...

Darbā ir teikts (par Latgali): "Un ir 22 novadi." Te mēs visi varētu izglītoties, ka mūsdienu Latvijā novadi ir novadi, bet Latgale nav novads. Visu Latvijā esošo novadu saraksts ir šeit: http://likumi.lv/doc.php?id=185993#piel2&pd=1

Parasti, lai nebūtu konfliktu ar esošo novadu jēdzienu, Latgali sauc par reģionu. Šķiet, vienīgā Latgales oficiālā definīcija ir kā Latgales statistiskajam reģionam:
http://likumi.lv/doc.php?id=88074
Un tajā ietilpst 21 novads nevis 22.

Man pat liekas diezgan nelāgi, ka 4. klases skolēniem Latgali sauc par novadu. Viņu mūža laikā nav bijis neviens brīdis, kad Latgale būtu novads.

Anonymous said...

Paskatīsimies no skolotāja puses: jūs dodat cilvēkam uzdevumu sagatavot ziņojumu par darba un izglītības situāciju/iespējām noteiktā reģionā. Tā vietā cilvēks cep pankūkas un iet uz muzeju. Kā lai novērtē rezultātu?

Protams, "darba un izglītības iespējas" bija tikai puse no prasītā, bet arī vērtējums taču ir 5 nevis 0.

Anonymous said...

Mūsu laikos projektus taisīja/rakstīja bērni. Tagad - projekts, kas neatbilst prasībām, un kuru acīmredzami sagatavojuši vecāki... Protams, ir labi apceļot Latgali (ne visi klasē to var atļauties). Bet atkāpes no projekta tika veiktas arī Zolitūdes Maxima būvniecībā. Gan jau projektētāji un apstiprinātāji bija apceļojuši AAE un iepazinušies ar dažādu celtņu būvniecību, bet Maxima projekts tik un tā neatbilda prasībām.

Unknown said...

Skumji, ka skolas skatās tik šauri (skolotāja). Var jau uz tāfeles sarakstīt noteikumus un kritērijus vērtēšanai, bat vajag jau skatīt plašāk, ja redzi, ka šajā projektā ir ielikts liels darbs, izdoma, pētījumi, nu nevar vērtēt standartizēti. Šādi mēs audzinām standarta paaudzi, ka nebūs spējīgs paskatīties ārpus rāmjiem, paši kaut ko meklēt, vai domāt.
Neuztraucies jaunieti - Tu esi domājošs, gudrs, galvenais neiegrozies tajos vispārējos rāmjos, un atzīme, lai paliek uz skolotājas sirdsapziņas, viņa nespēja Tevi novērtēt.

Anonymous said...

Nebrīnos, ka ir maz cilvēki kas var ko jaunu izveidot.
Šādas darbības nosit improvizāciju, bet bez improvizācijas nebūtu ne skolu, ne mašīnu.

Juris Dzelme said...

Cilvēka sasniegumus un vērtējumu nosaka tas, kaut vai nedaudzais, ko viņš ir izdarījis, nevis daudzās iespējas, ko viņš varēja darīt, bet neizdarīja. Uz priekšu virza paša darbi, nevis svešu rīkojumu pildīšana. Skolai obligāti jāsāk orientēties uz radošu darbu, īstiem projektiem. Paldies Vjačeslavam par kārtējo atgādinājumu skolai pilnveidoties.

svane said...

Kā fizmats - saprotu tēta sašutumu. Neviens parasts "humanitārais" skolotājs neprot/ nevar/ nespēj noformulēt konkrētu uzdevumu ne bērniem, ne pieaugušajiem. Nespēj to laikus un visiem pieejamā vietā un veidā publicēt. Vienkārši - "humanitārajiem" laikam darbojas pavisam cita smadzeņu puslode ar pavisam savādāk izvietotām smadzeņu krokām, kas pilnībā izslēdz loģiskumu un saprātīgumu mūsu - fizmatu izpratnē.
Es ar šo absurdo humanitāro sistēmu ar vienkāršu metodi cīnos pēdējos 9 gadus: rakstu e-klasē pamatotas un argumentētas vēstules un sūtu tās gan skolotājai, gan audzinātājai, gan arī, pēc vajadzības, soc. darbiniekam vai direktorei. Tad nereaģēt ir grūti un jebkura problēma tomēr tiek risināta. Ļoti retos gadījumos - pat tiek atrisināta. Metode līdzīga - risināt jautājumus vairāk vai mazāk publiski. Tas nepatīk nevienai skolai. Manus bērnus neviens vairs nav terorizējis.

Lora said...

Es uzskatu, ka mūsu skolai (vispārējā nozimē) nav iedots uzdevums audzināt
radošua cilvēkus. Sistēmai (MATRICAI) vajag pēc skolas beigšanas dabūt
izpildītājus. Tas taču ir acimredzami! Salvi, nekreņķējies! Tavs projekts
ir izcils. Turpmāk tu vēl saskarsies ar līdzīgajām situācijām. Tev jābūt stipram.
Tava Ome.

Unknown said...

Ar interesi izlasīju! Kāda mācība?
1) Piedaloties kādā konkursā, cītīgi jāizlasa vērtēšanas nosacījumi.
2) Darot darbu sev, neuztraucies par citu vērtējumu, vairāk domā, ko darbs ir devis tavai attīstībai - citi to tāpat nespēs novērtēt.
3) Un pats galvenais - gūsti prieku no šī procesa :) Ne no vērtējuma.

Unknown said...

Ja jau bija norādīti konkrēti jautājumi, uz tiem arī vajadzēja atbildēt, lai skolotājai galva nesāp vērtējot. Cita lieta, kāda jēga attiecīgajā vecumā būs no informācijas par nodarbinātības un izglītības iespējām. Piedalīties piketos, lai šīs iespējas uzlabotu, likums viņam tik un tā neļauj. Tāpēc, ja skolotājai dzīve grūta, tad vienkāršākais ir noteikt cik zīmju garam ir jābūt darbam.

Vidzemniece said...

Salvi, Tavs darbs ir brīnišķīgs! Domāju, ka tas daudz ko vairāk pastāstīja par Latgali Tev un Taviem klasesbiedriem, nekā atbildes uz skolotājas uzdotajiem jautājumiem. visu cieņu Tev un Taviem vecākiem.

Unknown said...

Izskatās, ka skolotāja kaut kādu mums nezināmu iemeslu dēļ nav iedziļinājusies, kā ticis veikts projekts. Turklāt, ir ļoti paštaisna. Jo vērtējums 5 balles pat pēc šiem kritērijiem ir neadekvāts! Arī skolotāja.

Anonymous said...

šausmīgi interesanti - "Galvenais uzdevuma mērķis, kā es sapratu, bija sekot dotajai struktūrai." - vai skolotāja arī spēja paskaidrot šāda uzdevuma jēgu? t.i. kāds ir ieguvums no "projekta", kurā galvenais mērķis ir sekot struktūrai? kādēļ tāds nepieciešams, ko iemāca, kā attīsta domāšanu? un vai tēma par "novadiem" ir tam atbilstošākā? diemžēl darbs vairs nav redzams, bet intriga ir :-)